Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast
Nieuwsoverzicht
COMMUNICATIE

1-12-2021
Hockey International Magazine staat weer online
 

De november editie van Hockey International staat nu online

De laatste editie van het jaar met o.a. Frédérique Malta.

In deze editie een uitgebreid interview met Frédérique Matla over haar fysieke en mentale tegenslagen, maar ook de hoogtepunten en overwinningen. Het hele jaar is ze al sensationeel. In het Europees kampioenschap, op de Olympische Spelen en nu weer in de hoofdklasse. Frédérique Matla schiet records aan flarden en grossiert in prijzen. Maar ze kende ook haar twijfels, en is na de Spelen nog niet teruggekeerd naar haar oude regime. Ze vertelt over haar rol als ambassadeur voor de stichting Spieren voor Spieren. "Dit heeft echt mijn kijk op het leven veranderd." verteld de hockeyster.

Daarnaast in deze editie; Het debutantenbal in Amsterdam. Fiona Morgenstern, Tessa Clasener en Pleun van der Plas vertellen over hun debuut bij Oranje afgelopen zomer. Én coach Herman Kruis die strijdt voor maatschappelijke ontwikkeling van talenten. "Ook in de hockeysport is het niet goed. Er zijn veel hockeyers zonder startkwalificatie." aldus Kruis. Zijn eigen Cruyff College vervult daarin een voorbeeldfunctie, maatwerk op school gericht op een duale carrière.

Lees hier de nieuwste editie

 
BESTUUR

26-11-2021
Corona update 26 november
 
Vrijdag 26 november is er een nieuwe Corona-persconferentie gehouden.
Hierin is o.a. aangegeven dat vanaf zondag 28 november veel tussen 17.00 en 5.00 uur gesloten is. Hieronder valt ook de amateursport.

Dit betekent dat vanaf maandag 29 november de komende periode geen trainingen zijn in de zaal en op het veld na 17.00 uur.
We zijn nog aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om voor 17.00 uur te trainen. 

Welke consequenties dit besluit heeft voor de zaalcompetitie is nu nog onbekend. We wachten hiervoor op de richtlijnen van de KNHB. 

Zodra er meer bekend is zullen we dat berichten op de website en via de app.
 
TECHNISCHE COMMISSIE

20-11-2021
ZAALseizoen
 

 

Let op (Update 26-11):
Door nieuwe Corona-maatregelen verandert er heel veel.
We weten nog niet of en hoe de zaal-competitie van start gaat.
We houden je op de hoogte.


Zaalhockey:afspraken en praktische aanwijzingen

Kleding en materiaal

In de zaal is het voor zowel spelers als teambegeleiding (coaches, trainers, helpende ouders, scheidsrechters),verplicht om zaalschoenen te dragen of in ieder geval de buitenschoenen uit te trekken.
Het is niet toegestaan schoenen te dragen die ook buiten worden gebruikt.

Verder is voor de spelers verplicht:

Zaalstick

Handschoentje (links)

Scheenbeschermers

Bitje


Keepers
: De klompen moeten zijn voorzien te zijn van riempjes zonder metalen gespen.
(Coaches: overleg dit op tijd met de materiaalman als je die riempjes niet hebt!)

Deze regels gelden voor zowel de wedstrijden als de trainingen.


Trainingen

Bij de trainingen in de zaal moeten o.a. de balken, doelen en netten worden geplaatst en weer opgeruimd.
De oudere jeugd kan dit prima zelf, maar vooral bij de jongste jeugd is het handig als er enkele ouders even helpen. Dit gebeurt ca. een kwartier vóór de eerste training van de dag, en een kwartier na de laatste training van de dag.
In de corona tijd geld dit als noodzakelijke begeleiding.

 


 

CORONA:
In Corona-tijd wordt er bij de maatregelen onderscheid gemaakt tussen publiek en noodzakelijke begeleiding.
Onder noodzakelijke begeleiding wordt o.a. verstaan: de coach(es) en rij-ouders (uitsluitend bij uitwedstrijden).
Bij wedstrijden en trainingen wordt publiek niet toegelaten, noodzakelijke begeleiding wel.
Begeleiders ouder dan 18 jaar: Denk aan je mondkapje, 1,5 meter afstand en QR code.


Verder:
Voor wedstrijden, zaalleiding etc. zullen we de coaches informeren nadat het wedstrijdschema is bekendgemaakt.

 

 
TRAININGEN

19-11-2021
Trainingsschema Zaal
 
LET OP:
vanaf 29-11 worden er geen trainingen gehouden na 17:00.
Het zaal-trainingsschema gaat dus ook niet van start.
We houden je op de hoogte via website en app.
 
BESTUUR

19-11-2021
Corona regels bij de Hoogeveense Hockeyclub.
 

Bij veld-wedstrijden gelden vanaf 13 november de volgende corona-regels.
Deze gelden bij de Hoogeveense Hockeyclub, maar in principe ook bij de andere clubs:

Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen!

Coaches en rij-ouders (uitsluitend de noodzakelijke) zijn welkom.

Geen publiek.

Voor toegang van een volwassene tot het clubhuis (toiletten of kleedkamer) is een geldige QR-code noodzakelijk.

Koffie, thee etc. wordt door een zijdeur van het clubhuis verkocht.
(bij andere clubs gebeurt dit misschien binnen. Houd dan rekening met QR en mondkapje).

Iedereen houdt buiten het veld de 1,5 meter afstand in acht.

We verzoeken iedereen na de wedstrijd zo snel mogelijk weer te vertrekken.


Bij trainingen (veld) geldt bij onze club:

Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen!

Geen publiek binnen de hekken, ook geen ouders.

Clubbuis is geopend voor spelers (een uur voor tot een uur na je training):
Junioren: Vrij toegankelijk.
Senioren (woensdag): Laat je QR controleren tussen 18:45-19:00

Trainers: vrij toegankelijk (een uur voor tot een uur na je training)

Clubhuis sluit uiterlijk om 20:00.

Iedereen houdt buiten het veld de 1,5 meter afstand in acht.

We verzoeken iedereen na de training zo snel mogelijk weer te vertrekken.


UPDATE 26 nov: Vanaf 28 nov zijn er geen trainingen meer na 17:00.
We houden je op de hoogte via app en website.
 
COMMISSIES

12-11-2021
Activiteiten
 
Ben je goed in organiseren? Vind je het leuk om activiteiten te doen met de leden van de club? Dan zoeken wij jou voor de activiteitencommissie!

Zo wordt er jaarlijks o.a. een filmavond, jeugdkamp en eindtoernooi georganiseerd, maar ook nieuwe ideeën zijn uiteraard welkom.

Er zijn al een 3-tal ouders die in de activiteitencommissie zitten. Graag willen we ook jeugdleden in de commissie hebben. We zoeken bij voorkeur 2 jeugdleden uit de B-junioren en 2 uit de C-junioren.

Het kost niet veel tijd , dus meld je via [email protected]

Groeten,
Sujatha Brakel, Inge Panhuis en Jolanda Leistra
 
BESTUUR

7-10-2021
Vrijwilligers gezocht: Wedstrijdsecretaris en Jeugdcoördinator
 

Beste leden,

Als bestuur van de Hoogeveense Hockey Club zijn wij erg trots op de betrokkenheid en inzet van alle leden en op die van onze vrijwilligers in het bijzonder. Zonder hen zou een vereniging als HHC niet kunnen bestaan.


Wist je dat er per week meer dan 200 uur vrijwilligerswerk in onze vereniging zit? Denk maar aan: coaches, trainers, scheidsrechters, rijders, bardiensten, technische commissie, sponsorcommissie, clubhuis, accomodatiecommissie, bestuur, jeugdkamp, activiteiten etc. Zij doen zichtbaar (bijv. bardienst) en onzichtbaar (indelen van scheidsrechters) het werk.


Hieronder staan de openstaande vacatures. Vacatures die we graag ingevuld zien. Hoe meer vrijwilligers de club dragen, hoe beter we het werk kunnen verdelen.


Heb je tijd en zin om je in te zetten voor onze mooi club? Wil je van betekenis zijn voor onze vereniging? Zie je een leuke vacature, die je aanspreekt? Heb je vragen over een vacature?


Neem dan contact op met ons per email: [email protected]of ga in gesprek met een van de bestuursleden of TC leden. Voor de continuïteit van onze club hebben we echt nieuwe vrijwilligers nodig! Ook als er niet iets tussen zit maar als je wel wat wilt doen, kun je contact opnemen. We kunnen altijd overleggen en kijken wat goed bij jou past.


Vacatures:


Wedstrijdsecretaris:

De wedstrijdsecretaris van de technische commissie is de verenigingsfunctionaris die verantwoordelijk is voor de administratie van de wedstrijden en is daarom de contactpersoon in de communicatie met de KNHB.


Deze functie omvat:

Indelen van de speelvelden t.b.v. thuiswedstrijden

Bijhouden website KNHB m.b.t. speeltijden en velden (Sportlink).

Wekelijks in het Lisa systeem controleren op volledigheid ingevulde digitale wedstrijdformulieren.

Afgelastingen doorgeven aan coaches, scheidsrechters-commissaris, collega-wedstrijdsecretariaten en jongste-jeugdcoördinator. Dit doorgeven aan districtskantoor of bondskantoor KNHB

Wedstrijdschema’s doorsturen naar barcommissie en scheidsrechters-commissaris

Teams aanmelden voor de veld- en zaalcompetitie

Coaches informeren over de klasse waarin zij spelen en wijzigingen hierin

Doorgeven van wijzigingen (terugtrekkingen) in poule aan coaches, en zonodig de scheidsrechters-commissaris informeren

Indien gewenst, verplaatsen van vastgestelde wedstrijddagen in overleg met betrokken tegenstanders en coaches. Dit doorgeven aan scheidsrechters-commissaris en districtskantoor of bondskantoor KNHB

Op afroep aanwezig bij TC vergaderingen



(Jongste) Jeugd coördinator:

Bij deze functie hoort:

Affiniteit met de leeftijdsgroep jongst jeugd

Oog voor sportiviteit en respect en draagt dit uit

Beantwoordt vragen van ouders/coaches m.b.t. jongste jeugd.

Helpt met het maken van teamindeling samen met de TC voor de jongste jeugd

Bijwonen van TC vergaderingen

Bijwonen jongste jeugd coördinatoren vergaderingen van de bond, 1x per jaar

Organiseert 1x per jaar de jongste jeugd avond/spelbegeleidersavond voor ouders


Met een sportieve groet namens het bestuur en de TC


Bestuur: Erik Leistra, Bouke Lesterhuis, Marianne Fieten, Anja Smit, Natascha Jonkman

TC: Marianne Fieten, Peter van Schaik, Marius Heemstra, Paul Strijker

 
Teamfoto
Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto Teamfoto

Twitter  


 
Hockey Hoogeveen  |  Powered by LISA